Mașinile la care orice pasionat de tehnologie ar trebui să viseze

de: Ștefan Neculai
01 10. 2015

Pasionații de mașini și tehnologie au destule motive de bucurie, având în vedere că anul acesta s-au lansat câteva modele care ar putea stârni invidia oricărui vecin.

Industria auto este în continuă schimbare și încearcă să se adapteze cât de bine poate la noile condiții impuse de dezvoltarea tehnologiei. Deja ne-am obișnuit și ni se pare banal ca mașinile noastre să fie echipate cu Bluetooth, mp3 player sau sistem de asistență la parcare. Astfel de dotări nu mai sunt de ajuns pentru pasionații de tehnologie, care își doresc ca autovehiculele lor să fie niște adevărate nave spațiale, care să fie definiția mașinii viitorului.

Un alt trend care ia amploare este cel al mașinilor electrice, iar acestea par mai binevenite ca oricând, având în vedere scandalul Volkswagen cu privire la mașinile diesel și la emisia de noxe. Așadar, până ce vom întâlni pe străzi mașini electrice autonome de la Google sau Apple, am alcătuit un top cu cele mai tehnologizate mașini anunțate anul acesta.

Porsche Mission E

Bolidul celor de la Porsche este exact tipul acela de mașină a cărei imagine îți apare în minte când te gândești la mașina viitorului. Compania susține că nu-ți dorește ca șoferii săi doar să conducă rapid, ci să poată să-și încarce autoturismul la fel de repede. Așadar, Porsche a dezvoltat o tehnologie care va permite baterilor modelului Mission E să se încarce complet în doar un sfert de oră.

Veștile bune nu se opresc aici, mașina ar trebui să poată parcurge aproape 500 de kilometri cu o singură încărcare. Totuși, autonomia ar trebui să scadă dacă se ating vitezele maxime de care este capabil acest bolid. Acesta este dotat cu un motor de 591 de cai putere și poate atinge 100 km/h în doar 3,5 secunde.

Tesla Model X

SUV-ul celor de la Tesla este poate cea mai anticipată mașină a anului 2015, iar lansarea sa oficială va avea loc chiar zilele acestea, în cadrul unui eveniment organizat de Tesla. Faptul că modelul X este atât de așteptat se datorează succesului de care s-a bucurat fratele său mai mic, modelul S.

Cum era de așteptat, modelul X este un SUV electric. Este mai lung și mai greu decât modelul S, iar asta ar putea face ca autonomia sa să fie mai redusă. În timp ce modelul S poate parcurge 489 de kilometri cu o singură încărcare, noul model ar trebui să se ridice la nivelul așteptărilor. Totuși, este confirmat deja faptul că SUV-ul va atinge viteza de 100 km/h în doar 3,8 secunde, ceea ce înseamnă că va fi extrem de rapid.

Faptul că este o mașină electrică nu este singurul lucru interesant la modelul X. Acesta vine echipat cu o suită de tehnologii precum un sistem de suspensii cu memorie GPS, care ține minte pe unde drumurile sunt proaste și poate lua măsurile preventive necesare sau un sistem care transformă mașina într-una semi-autonomă.

McLaren P1

McLaren P1 GTR reprezintă cea mai nouă propunere pe care britanicii le-o fac clienților foarte înstăriți. Motorizarea V8 twin-turbo de 3.8 litri a lui McLaren P1 GTR dezvoltă 800 cai putere şi este acompaniată de un motor electric de 200 cai putere, împreună livrând 1.000 cai putere către roţile din spate.

Acesta ar putea atinge viteze uriașe, dar viteza maximă este limitată electronic la 350 km/h. Frânarea de la 300 km/h este realizată în 246 de metri şi necesită numai 6.2 secunde. De la 100 km/h, McLaren P1 frânează în 2.9 secunde şi necesită 30.2 metri, totul în condiţii optime. În ciuda performanţelor formidabile, modelul are un consum mediu declarat de 8.3 litri la sută şi emisii CO2 de 194 grame pe kilometru.

Honda NSX

Dacă bugetul nu îți permite, dar îți dorești cu ardoare o super-mașină, ar trebui să iei în considerare noua Honda NSX. Deși are același nume ca modelul din 2000 care a devenit deja un simbol pentru Japonezi, și se folosește de același motor V6, aici se opresc asemănările.

Noul model vine echipat cu o cutie de viteze în nouă trepte și un număr impresionant de trei motoare electrice. Unul pentru accelerare, frânare și schimbări de transmisie, și celelalte două care oferă putere roților din față.

Noua Honda NSX pune la dispoziția șoferilor patru moduri de funcționare a mașinii: Quiet, când aceasta este propulsată exclusiv de motoarele electrice, Sport, Sport + și Track, setarea din fabrică fiind cea Sport. Fiecare mod face ca mașina să funcționeze diferit și să răspundă altfel la comenzile șoferului. Prețul unui astfel de bolid este de 150.000 de dolari și livrările încep în prima parte a anului viitor.

BMW i8

Când BMW i-a făcut lumii cunoștință cu i8 pentru prima dată, în 2014, acesta a schimbat percepția oamenilor cu privire la mașinile hibride, care funcționează parțial pe bază de electricitate.

Performanțele super-mașinii sunt impresionante din toate punctele de vedere, iar, deși este o mașină scumpă, cu un preț în jur de 160.000 de dolari, i8 este relativ ieftin de întreținut, deoarece consumă foarte puțin. Motorul pe baza de combustibil este de 1.5 litri, cu trei cilindrii, la fel cu cel pe care îl întâlnim la un Mini Cooper.

Aici intervine motorul electric care dezvoltă 129 de cai putere care fac ca mașina să aibă un total de peste 200 de cai putere, care o propulsează la 100 km/h în doar 4,4 secunde.

BMW i8 este primul automobil de serie din lume care este echipat cu faruri laser. Farurile BMW cu laser sunt 30% mai eficiente din puncte de vedere energetic decat farurile LED și furnizeaza o putere de luminare a traseului considerabil mai mare, cu o raza a fasciculului de pana la 600 de metri.

Toyota Yaris Hybrid

Dacă toate mașinile pe care le-am enumerat până acum sunt ceva cam costisitoare, Toyota Yaris Hybrid este varianta pe care trebuie s-o iei în considerare dacă dorești o mașină hibrid, perfectă pentru peisajul urban.

Mașina are sub capotă un motor pe benzină de 1.5 litri care funcţionează în tandem cu un motor electric. Puterea combinată furnizată de cele două motoare atinge valoarea de 100 de cai putere. Cifrele de performanţă ale versiunii Yaris Hybrid indică o acceleraţie de la 0 la 100 de km/h în 11.8 secunde, viteza maximă oprindu-se la 165 de km/h. Valori decente pentru o maşină de clasă mică într-o versiune care pune accentul pe cu totul altceva – consum de combustibil cât mai mic.

Mașina stă bine și la capitolul tehnologie, fiind echipată cu un ecran tactil de 7 inch, sistem Smart Entry & Push Start și un pachet de siguranță. Pentru a te bucura de toate aceste opțiuni trebuie să scoți din buzunar în jur de 13.000 de euro.

Renault ZOE

Avem aici o altă mașină accesibilă, dar cu ajutorul căreia poți arăta lumii că ai apucat viitorul de coarne. Dacă până acum am prezentat mașini hibrid, ZOE este o mașină electrică 100%. Dar ZOE se diferențiază de celelalte mașini din trafic în primul rând prin design. Farurile, cu irizaţii albastre interesante şi domină puternic partea frontală, și o fac să pară sfidătoare.

Motorul dezvoltă 89 de cai putere și face ca mașina să atingă 100 km/h în 13.5 secunde. Bateria are o autonomie de 240 de kilometri și poate fi încărcată complet în 30 de minute.

În România, Renault ZOE este disponibil în două versiuni: ZEN şi LIFE. Preţurile de lista pornesc de la 16.855 euro, fără TVA, pentru versiunea LIFE şi 17.742 euro pentru ZEN.